نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3547
-
الف
+

رابعه مدنی: هنوز مردم من را با مادرکلان سریال «وضعیت سفید» می شناسند

«رابعه مدنی» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران از تجربیات بازی در سریال «وضعیت سفید» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «رابعه مدنی» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان شبکه آی فیلم 2 هم اکنون شاهد نقش افرینی وی در سریال «وضعیت سفید» هستند، از تجربیات بازی در این سریال و آخرین فعالیت هایش سخن گفت. 

«رابعه مدنی» درباره نقش خود در سریال «وضعیت سفید» گفت: من وقتی قرار است مادر شوم یک مادر واقعی می‌شوم نه متظاهر. وقتی وضعیت اعتیاد بهروز را می‌بینم سرم را به دیوار می‌کوبم، گریه می‌کنم و می‌گویم من ۳۰ سال بچه‌های مردم را درست تربیت کردم، اما چرا بچه خودم باید این گونه شود؟ پسر خودم وقتی این سکانس را دید، گفت مادر آنقدر قشنگ این سکانس را بازی کردی که من هم با تو گریه کردم. به هر حال، بازیگر هم باید پولش حلال باشد.

وی در پاسخ به این سوال که ویژگی‌ها و جذابیت‌های این شخصیت را در چه می‌بینید، گفت: نخست، در مادر بودن. من در سریال «وضعیت سفید» خودم بودم. اگر دقت کرده باشید می‌بینید که حتی گریم هم نداشتم. آقای نعمت اله روز اول گفت دیالوگ‌ها را آنطور که خودت دوست داری اجرا کن.

بانو مدنی ادامه داد: از سوی دیگر، کارگردانانی را هم داریم که نمی‌خواهند حتی یک حرف جا به جا شود. من در آن شرایط کلافه می‌شوم. احساس می‌کردم آن باغ، خانه خودم است و بازیگران هم فرزندان واقعی من هستند. احساس بیگانگی با هیچکس نداشتم. وقتی بازیگر با عشق جلوی دوربین می‌رود، می‌تواند جوابگوی نقشش باشد.

«رابعه مدنی» درخصوص سختی های نقش آفرینی و بازی در این سریال طولانی مدت، گفت: من ۳۰ سال معلم بودم. شب که می‌خواستم بخوابم نه تنها لباس هایم آماده بود که با خودم فکر می‌کردم فردا چگونه به بچه‌ها درس جدید را آموزش دهم و طوری بگویم که در ذهن شان بماند.

وی در پیوند با همین موضوع افزود: خدا را شکر، سر صحنه سریال «وضعیت سفید» بسیار راحت بودم. یاد گرفته ام که خودم را با شرایط وفق بدهم. یک روز آقای نعمت الله به من گفت شما وقتی وارد باغ می‌شوی با خودت یک دنیا انرژی می‌آوری. بعضی از بازیگران جوان گاهی به خاطر شرایط غر می‌زنند، اما حتی یکبار نشد که شما گلایه کنی.

«رابعه مدنی» درباره اشتراک اخلاقی و شخصیتی خودش با مادرکلان سریال «وضعیت سفید» گفت: تقریباً به هم نزدیک بودیم. مرحوم پدرم از شعرای معروف همدان بود که در سبک هندی شعر می‌سرود. همیشه برایم شعر می‌خواند. هر چیزی را که می‌خواست به من بگوید در قالب شعر می‌گفت. همه این‌ها در ذهنم باقی مانده است. شعر‌هایی که در سریال وضعیت سفید می‌خواندم همه از خودم بود. هیچ کدام در فلمنامه نیامده بود. 

بانو مدنی درباره بازخورد مخاطبان از این سریال در زمان نشر آن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هنوز که هنوز است مرا با مادربزرگ سریال «وضعیت سفید» می‌شناسند. اتفاقاً چند روز پیش از رادیو با من تماس گرفتند. وقتی گرداننده خواست مرا معرفی کند گفت «رابعه مدنی» مادرکلان سینما و تلویزیون ایران. 

بانوی مدنی از آخرین فعالیت های خود در زمینه سینما و تلویزیون گفت: هشت ماه است که هیچ کاری را قبول نکرده ام. دیابت دارم و قند خونم بالا است. پسرم می‌گوید مادر هر چقدر هم دستمزد بدهند، نباید بروید.

«رابعه مدنی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران، زاده ۱۳۲۰ خورشیدی در همدان است. وی دانش‌آموخته رشته معلمی است و فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۰ با فلم «سفر مردان خاکستری» آغاز کرد.

«خانه اجاره ای (۱۳۹۰)» ، «پایتخت ۲ (۱۳۹۱)»، «داوران (۱۳۹۲)» ،«مدینه (۱۳۹۳)» ، «تعبیر وارونه یک رؤیا (۱۳۹۴)»، «هیئت مدیره (۱۳۹۶)»، «سر دلبران (١٣٩٧)» و «آچمز(1398)» از جمله سریال هایی است که وی در آن ها ایفای نقش کرده است.

گفتنی است که سریال «وضعیت سفید» اکنون هر شب ساعت 20 به وقت تهران، ساعت 21 به وقت کابل و ساعت 21:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید:

تماشای سریال «وضعیت سفید» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر